۱۳۹۶ فروردین ۲۸, دوشنبه

یاران من ، باغبانان می گویند



        یـــــاران  مــن و باغبانان می گویند     

                                                             رحمان کریمی


هر انسان راستین بیدار دل
خود پیامبری ست تشنهٌ آموختن
از روزگار خود .

هر انسان راستین ، بی ادعا
شاگردی می کند تجربه ها
اگرش
از کابوس پر از زخم شب
بسلامت برخیزد
و
به صبح خیابان برود .

یاران من
پیامبری را
از کوچه های فقر و فخر حقیقت
آموخته اند
کاین چنین
خاکستر بر سرو صلیب بر دوش و آتشکده ها دردل
عاشق و مست و بی قرار
زندگی را به آیینی دیگر
به رسالت برخاسته اند .

یاران من
پیامبری را از توانمندی انسان آموخته اند
که فریباتر از معجزهٌ عشق
شوریده و شنگ و شیدا
از خویشتن خویش درگذشته اند
تا گذرگاه های نا امن حیات را
امنیتی بخشند .

من در عصر ناستودنی
برآن آستانه یی
سر به ستایش می نهم ای رفیق من !
که میان سیلاب ها و توفان ها
استوار و پر شکیب
برایستاده است
تا غریقان و خانه برباد وآب رفتگان را
نشانه یی
از همت وشرف باشد .

از کُـنج خویش
سر از کابوس شب هول بر می دارم
به خیابان می آیم
که رسولان عصر
منتظر عزیمت اند .



تقدیم به شاعران راستین اشرفی و تناوری چون حمید اسدیان « کاظم مصطفوی »

سارقان کذاب مجاز
چون به حقیقت حقیر خویشتن
واقف شوند
در بیکرانگی پر غوغا و هرج و مرج مجازی
به هر چمن که گلی یا گپی بینند 
بنام واعطشای خود
برمی چینند و خویشتن را به تناقض
تکثیر می کنند.
من نمی گویم ، باغبانان می گویند :
اگرتان گل شناسی هست
گلی از خویشتن عرضه کنید
که مشام جان را عطرآگین کند .

میان مجاز و حقیقت
چه فاصله هاست
ای خوش خیالان خامکار ساده اندیش !

                                            

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات: